tisdag 3 april 2012

Varför inte sprida lite glädje



Här är en YouTube video som jag brukar åtevända till när jag behöver muntras upp.

De behöver ingen större presentation utan jag säger bara Flight of the Conchords och låten Buisness Time.



Går direkt över till Chet Faker och en aukustisk klubbspelning av låten Im Into You. Vilken underbar röst.

 
 
 
Nu är det mindre än en vecka kvar till Alabama Shakes släpper sitt första album "Boys & Girls". Kommer den inte sälja i detta land så är det i alla fall inte mitt fel. Sedan kollar jag i princip varje dag om inte någon konsertarrangör tar hit dem till Sverige. De har redan varit i England för någon månad sedan. De tog emot ett pris och gjorde i den vevan tre spelningar. De kommer snart tillbaka för några europaspelningar. Ja, de kommer faktiskt tillbaka ett par gånger för jag såg att de även finns uppbokade på sommar festivalspelningar.
Nu har de släppt en officiell video på låten Hold On som blir deras första singel.

 
 
Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar