torsdag 12 april 2012

Australien, en svensk och ni vet vad


Ligger på några musikägg som jag hittade i påskhelgen.



Winter People.

Dags att ta fram dem nu. Någon som hört talas om Winter People. Jag hade inte det, men nu har påskhelgens hörlursmusik ohälsosamt ofta hittat Sydney gruppens låt Gallons. Skön låt om ni frågar mig!





Letade vidare bland låtarna av Winter People och hittade denna ljuvliga akustiska bagatell. Låten heter Wishingbone.





Efter ännu lite mer sökande ramlade jag över denna version av låten Wishingbone. Inte dum alls...
Kolla länken:

 

Julia Stone från den utmärkta gruppen Angus and Julia Stone känner säkert de flesta till. Här är hon solo i en låt kallad It's All Okay.




Jag har just ramlat över den magiska låten Beautiful Life med Vallentuna gruppen jj. Så smäktande vacker...



Och jag tänker inte nämna namnet på bandet ni vet vad... Men låten spelas aukustisk och lyssna på rösten. Underbart! Varsågod här är I Ain´t the Same.

 


Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar