söndag 15 april 2012

Coachella, Jon Fratelli och Ron Pope


Tekniken är fantastisk. Tänk om dessa möjligheter hade funnits på sextiotalet!




Igår hade jag möjlighet att sitta framför datorn i några timmar och kolla in liveframträdanden från Coachella festivalen (From Coachella, 13 april 2012). Det fanns tre scener att välja mellan och jag bestämde mig för att låta bli att zappa mellan valmöjligheterna utan istället välja de band som jag var mest sugen på att se. Det blev följande band James, Dawes, Grouplove och Black Keys. Av dessa gjorde Grouplove den mest helgjutna konserten.

Här är länken för de som vill följa festivalen på nätet:
Coachella 2012

Lite smakprov från fredagen... Först ut blir gruppen James och låten Out to Get You.





Nästa på tur blir mina personliga favoriter The Dawes och en fantastisk version av When My Time Comes.







Tyvärr finns det inget utlagt på YouTube ifrån Grouploves energiska konsert men det kanske kommer. Istället väljer jag några akustiska livspelningar. Först ut blir Don't Say Oh Well (Live at WFUV).

 



Snabbt på låten Colours.





Fortsätter med Tongue Tied, en elektrisk version i dubbel bemärkelse...





Till min stora glädje finns det ett smakprov ifrån Jon Fratelli´s nya album Bright Night Flowers. Låten heter Crazy Lovers Song. Jag väljer att avsluta det här inlägget med dessa toner.



  



En liten extra bonus eftersom det är söndag. Ron Pope och hans låt Atlanta är, enligt min musiksmak, helt lysande.


 



Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar