söndag 8 april 2012

Dagen före premiären


Nu börjar det närma sig och återigen börjar det krypa så där härligt i kroppen. Det ligger i luften outtalat, med andra ord: Förväntningar...

Har bestämt mig för att morgondagen helt ska ägnas åt laget och arenan som har platsen i mitt hjärta. Arenan som vi, tack och lov, får komma tillbaka till en extra vårsäsong. Frågar ni mig så ser jag gärna att det blir hela säsongen 2013. Vad än Djurgården tänker göra.
Vi är Hammarby och vi vågar ta egna beslut vad än omgivningen har planer
Jag hoppas på scenariot att Hammarby går sina egna vägar och bestämmer sig för att spela hela säsongen 2013 på Söderstadion, med ett undantag.
När nya Söderstadion skall invigas sommarn 2013, då spelar vi den första matchen på arenan och säljer ut den. En fullsatt premiär, på en nya arena med Hammarby som ett av lagen. Resten av säsongen 2013 så kör vi vidare på Söderstadion.




Men först en eftermiddag på Södermalm i det kylslagna solskenet. Jag lär inte bli ensam. Det känns märkligt bra att spelarna kommer springa ut på den gröna gräsmattan med sina namn på tröjorna. Det var ett tag sedan det sist hände.
Eftersom det här är en musikblogg så är det väl bara att inleda på detta vis:







Snart är det bara 30 timmar kvar till avspark och eftersom nervositeten redan nu börjat göra sig gällande så bryter jag med ett par icke Hammarbyrelaterade låtar. Den första är med gruppen Town Hall och heter Good Boy.


 



Den andra är med den svenska gruppen Urban Cone och deras låt Freak. De två låtarna fick bli ett litet Freak-tema.







Avslutningen är ganska självklar. Krama en främling imorgon...






Vi syns och hörs i Bajenmusikvimlet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar