onsdag 4 april 2012

Tre låtar som är fyra


Letar vidare efter bra musik och numera går det våldsamt snabbt.

Har hittat ett gäng bra musiksidor på nätet och bland den uppsjö av låtar som finns på dessa sidor finner jag alltid några pärlor.

Trees and Birds and Fire är ingen ny låt, men jag märker mer och mer att jag har en förkärlek för låtar där banjo ingår. Gruppen heter  I Am Oak.







Fossil Collective är en grupp från Leeds som släpper en EP den 11 juni och från den har jag hittat en fantastisk låt som heter Let It Go. Lyssna och njut.







Avslutar med den amerikanska sångerskan Meiko och hennes fina Leave the Lights On. Ser fram mot hennes kommande album...




Samtidigt som jag sitter här och skriver och lyssnar på Meiko så letatar jag vidare på nätet och fann till min stora glädje även denna version av Leave the Lights On.
Klicka på länken: Meiko (Radio Mix)

Kör en oannonserad bonus. Givetvis är det  med Alabama Shakes. Den här gången blir det med Led Zeppelins covern How Many More Times.
Nästa tisdag, den 10 april, släpps deras debut album.




Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar