torsdag 5 april 2012

Påskgodis


Har kommit på ett bra sätt att jobba med den här musikbloggen.



Går igenom några av mina väl beprövade musiksidor på kvällen, lyssnar snabbt igenom det som verkar bra. Faller det inte mig på läppen (röst, melodi m.m.) inom 30 sekunder så går jag snabbt vidare till nästa. Vilket kan innebära att jag säkert går miste om en hel del fantastiska låtar. Men i regel brukar min fingertoppskänsla leda mig rätt. Sparar allt i utkast och lägger ut texten och musiken dagen efter (i mån av tid)r.

Den första låten var på håret att fimpas men det var ändå något som tog tag i mig. Sångaren heter Josh Tillman och är trummis i Fleet Foxes. Här kallar han sig för Father John Misty. Låten heter Nancy From Now On och är ett smakprov från hans kommande album Fear Fun (kommer i maj).




 

Dum Dum Girls är nästa på tur och låten heter Coming Down. Magiskt...

 



Avslutar med att länka till Alabama Shakes hela album Boys & Girls. Det är NPR som lagt ut skivan på sin hemsida. Det tackar vi för. Skivan släpps den 10 april.


Låtlista
01Hold On
02I Found You
03Hang Loose
04Rise To the Sun
05You Ain't Alone
06Goin' To the Party
07Heartbreaker
08Boys & Girls
09Be Mine
10I Ain't the Same
11On Your Way


Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar