söndag 1 april 2012

Betongkeps


Har ingen att skylla på utom mig själv. Men jag hade det väldigt roligt igår kväll!

Igår så lyckades jag med konststycket att sabba allt innehåll på min iPhone så jag fick återställa telefon. Vilket innebar att allt raderades och jag fick starta om. Som tur är finns det där molnet så det går att hitta säkerhetskopian. Tyvärr fick jag inte tillbaka allt och Magnus Carlsons akustiska version av "Platsen i mitt hjärta" is no more... Skit också!
Tur att en lyckad sextioårsfest skapade tröst. Därav betonkepsen, som just nu passar ovanligt illa.

För att få annat och tänka på så vänder jag mig inåt. In till musikens underbara värld.
Börjar med en låt som fick sommar känslorna att spira. Hittade den i fredags kväll och jag har varvat den med Magnus Carlsons sköna låt om platsen i hans, mitt och möjligtvis ditt hjärta. Gruppen heter KO KO och kommer från Los Angeles. KO KO består av bröderna Ryan and Taylor Lawhorn. Deras låt Float får mig att flyta av glädje. Skickade över den till min dotter i Australien eftersom jag visste att den skulle falla henne i smaken. Hon älskar den.




Dessutom svarade hon med The Rapture  och deras låt Miss You. Det tackar jag för. Mäktigt att inse att jag har fått en tronföljare i musikens värld.

  


En annan låt som jag uppskattar är Bill Callahan och hans cover på Heaven Help the Child. Jag blir skönt sentimental av att lyssna på denna fina sång.



 



Fick plötsligt ett infall, här och nu... Undra om jag kan hitta en av mina favoritlåtar från 1968? Savoy Brown och Mr Downchild från skivan Getting to the point. Sångaren Chris Youlden hade en väldigt speciell röst och med Kim Simmonds gitarr så speglade den på pricken min musiksmak under den senare delen av sextiotalet.
Nu när jag hör den igen efter, jag vet inte hur många år, så tycker jag fortfarande den är mäktig att lyssna på.






Avslutar med en kommande soul klassiker. I alla fall om jag får bestämma. Soul veteranen Lee Fields sjunger helt fantastiskt i låten Faithful Man.


 
 
 
Dags att ta en nypa frisk luft och bli människa igen... 

Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar