tisdag 1 maj 2012

1 Maj


Första maj är arbetarrörelsens internationella högtidsdag som firas sedan 1890 på initiativ av Andra internationalen, bland annat till påminnelse av Haymarketmassakern 1886.

Denna dag firas runt om i världen av olika vänsterorganisationer, partier och fackföreningar med demonstrationer och möten.
Tycker även att lite musik är på plats och inleder med The Kings Blues och deras sprillans nya Modern Life Has Let Me Down. Spelas högt! 






Vi varvar inte ner riktigt ännu. Vad sägs om Lower Dens och deras låt Brains. Jag fastnade direkt... Dudududududududu....


 


 
Nu byter vi spår och bjuder in den fantastiska Kevin Rowland och hans band Dexys Midnight Runners. Han var här och spelade på Berns i lördags (ännu en missad konsert). I väntan på hans nya album "One Day I'm Going to Soar" som kommer ut i början på juni spelar jag gärna musiken ur hans makalösa album Don´t Stand Me Down. Väljer ut tre spår, men har svårt att välja. Lotten fick avgöra i två av valen, det tredje och sista är helt och hållet mitt beslut. Nr. Ett - One Of Those Things. Lyssna och njut!






Nr. Två - Kevin Rowland's 13th Time.



 



 
Och jag väljer givetvis tolvminutaren som Nr. Tre - This Is What She's Like.

 




 
Måste bara lägga in en liten bonus som jag just hittade. Neil Young & Crazy Horse med ett första smakprov från det kommande albumet Americana, Oh Susannah.





Jag önskar alla en skön fortsättning på långhelgen. Imorgon är en annan dag...


 
Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar