söndag 13 maj 2012

Hon kommer att komma runt berget



Jag blir aldrig besviken på Neil Young. Underbar cover version...

... av Jesus Chariot (She'll Be Coming Round The Mountain). Ser fram emot när Neil Youngs nya album "Americana" släpps i juni.






En låt gör ingen söndag så här kommer några till. Först ut är Norah Jones med en liveversion av Little Broken Hearts (Later with Jools Holland).



 



Sedan fortsätter vi på den inslagna linjen med Sara Watkins och hennes långa och sköna When It Pleases You.







Varför inte en skön tjejröst till? Emma Louise och hennes nya låt Boy.



 



Och när vi ändå har Emma Louise på tapeten så hoppas jag ingen har missat hennes fantastiska låt Jungle?






Vad sägs om The Walkmen och We Can't Be Beat. Den har spelats flitigt i mina hörlurar den här helgen och som den växer...







Varför inte ta fyrtio minuter och 48 sekunder av din dyrbara tid och kolla in Dexy's (Kevin Rowland) från livespelningen på Shepherds Bush Empire den 8 maj i år? Jag lovar det är värt det...





Fortsätter med Dexy's Until I Believe In My Soul / Tell Me When My Light Turns Green.






Säger bara Come On Eileen:


 


This Is What She's Like. Yeeesss...






Avslutar detta blogginlägg med en underbar hyllning till Levon Helm (The Band).
Bruce Springsteen med låten The Weight. Ljudet är inte det bästa men känslan får håret på mina armar att resa sig.





 

Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar