torsdag 17 maj 2012

Musik under Kristi Himmelfärdsdag


Våndas över när jag skall hitta tid över för att börja genomgången av mina musikupplevelser från 1962.



Tyvärr har de senaste måndagarna varit uppbokade till annat, men den som väntar på något gott...
Nu gör jag det lite enkelt för mig och kör ett gäng bra musik som jag hittat på YouTube.




Börjar och slutar med Dexys och däremellan lite smått och gott i en salig blandning:
Först ut blir låten Free (live) från Later with Jools Holland.






Sedan kommer veckans skörd av (i mitt tycke) bra musik. Bo Saris fantastiska låt She's On Fire.






Dan Griffin smeker fram She's a Drug.





The Walkmen fortsätter med The House You Made.





Vad sägs om The Tallest Man On Earth och hans fina låt 1904.





Noah gör en bra coverversion på Sexy and I Know It (LMFAO).





Flunk med den underbara låten Cigarette Burns. Det var min musikaliska dotter som tipsade mig...




Nu kommer en av mina favoriter jus nu Kyle Adem och låten Brother Follow.





Så avrundas dagens musikinlägg med två Dexys. Först klassikern Come On Eileen (live), även den från  Later with Jools Holland.




Sist men inte minst låten She Got a Wiggle från nya albumet "One Day I'm Going To Soar", som kommer i början på juni.

Dexys - She Got A Wiggle by JBPR Music


Bonus:


Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar