måndag 28 maj 2012

Like A Version (live)

Triple J är en fantastisk källa för den som vill hitta ny bra musik. Tro mig, jag har varit inne på deras hemsida minst en gång varje dag det senaste året och jag har aldrig blivit besviken


Nu skall jag göra lite reklam för deras programserie "Like A Version". Programet där band gör live covers på andra artisters låtar och gör det på sitt personliga sätt. Lyssna och njut...

Vi börjar med en Neil Diamond cover som The Maccabees gör väldigt bra. Det är Neils välkända låt Girl, You'll Be A Woman Soon. Fast jag måste medge att det var knappt att jag kände igen låten.




Alla vet att Abba gjorde låten Dancing Queen. Lyssna här på Whitleys cover. Ett mästerverk, varken mer eller mindre!






Vi fortsätter med Owl Eyes som gör en läcker version av Foster The People´s låt Pumped Up Kicks.






Bon Ivers version av  Anais Mitchell låt Coming Down är lysande. För att inte tala om hur låten lyfter när saxen kommer in.






Urthboy gör Clash låten London Calling, tillsammans med Jane Tyrrell, så bra.






Lykke Li gör en underbar version av Unchained Melody. För mig är det en cover på låten som Righteous Brothers fick en dunder hit med 1965. Men det är ett gäng artister som spelat in låten.





Stonefield gör en medryckande version av Magic Carpet Ride, som gruppen Steppenwolf hade en hit med 1968. Minns ni dem? Inte! Om jag säger Born To Be Wild då... Förstod att det skulle ringa en klocka.






Tiki Taane cover av Kings Of Leon låt Use Somebody är inte alls så dum.






The Beards gör en cover på ZZ Tops låt Sharp Dressed Man och som det gungar...






Sedan tar vi The Wombats som gör en läcker cover av engelska sångerskan Jessie J´s låt Pricetag.






Boy & Bear gör ingen besviken när det gör en cover på Empire of the Sun´s låt Walking On A Dream.






Vi avrundar med Silverchair och deras cover på Beatles låt Yellow Submarine. 




Vi hörs i musikvimlet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar