lördag 16 juni 2012

Sex Pack



Efter det senaste inläggets djupdykning i det musikaliska sextiotalsträsket kanske det är på sin plats med lite bra nutidslåtar?
Håll till godo!





Vi inleder med gruppen Metric från Kanada och låten Lost Kitten. Den sätter sig i huvudet och är omöjlig att få bort. I alla fall mitt huvud! Det brukar oftast vara ett bra tecken. Inte alltid, men i det här fallet stämmer det.






Varför inte fortsätta med Cold Specks och Winter Solstice?







Njuter i fulla drag av Giant Giant Sand och deras Forever And A Day. Musik het i min smak!









Husky och låten History's Door är en av dessa  låtar som har den egenheten att den hela tiden växer. Den kom i början av året och jag märker att jag fortfarande söker mig till den. Vilket är ett gott tecken för en blivande klassiker.







Har just upptäckt duon Noosa. Det är två musiker från New York bestående av Sky Barbarick and Matt Buszko. Lyssna på Nossa i den sköna låten Walk On By.









Jag slutar som jag började med gruppen Metric. Den här gången med låten Breathing Underwater.








Lite kul med en Östgötabonus...






Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar