måndag 25 juni 2012

Bra sommar musik


 
Då var det dags för lite modernare tongångar och som vanligt strömmar det ut bra musik från alla möjliga och omöjliga håll.
Passar bra nu när sommarregnet smattrar mot fönstret...


Dagens tema är musik i sommarnatten. Föresten den funkar även på dagen. Vi börjar med Daughter och hennes ljuvliga låt Run.





Nästa YouTube klipp är den tidlösa låten Ain't No Sunshine (Bill Withers Cover) med Sister Crayon.







Här kommer tre på raken. Först ut är The Paper Kites och somriga låten Bloom. Sedan direkt på med Hayden och deras More Than Alive. För att avslutas med Of Monsters and Men och underbara Lakehouse (Live).











Då andas vi ut och sedan in och sedan ut igen och sedan föreslår jag att vi lyssnar på Ray LaMontagne och Hold You In My Arms.






 

Fortsätter med The Record Summer och fantastiska An Enormous Anger Grows in Brooklyn.





 

Vad sägs om Alex Winston och Black Keys cover Everlasting Light. Mycket, mycket bra...







Beirut och The Rip Tide är en låt som bara växer och växer.






Jag har glädjen att få avsluta med en väldigt skön låt som kom för några år sedan. Lyssna själva på The Heavy och låten How You Like Me Now. Vilket gung vilket flyt, det känns som jag flyttat mig bakåt fyrtioett år i tiden. Lysande!
Dessutom var det min dotter som hittade låten...

 




Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar