onsdag 25 juli 2012

Sommarens favorit heter Ali Ingle


"Jag försöker inte att förändra världen eller göra uttalanden. Min musik är bara ett utforskande  av inre tankar av ett uppmärksamt barn som aldrig riktigt växte upp."
Orden är Ali Ingles och jag hittade dem på hans hemsida. Två veckor på Ljugarn (Gotland) med växlande väder och ett behagligt lugn, så är jag hemma igen. Sommarn 2012 kommer, i min bok, noterars som sommaren då jag upptäckte Ali Ingle från Liverpool...
Ali ingle - The Man and The Monster EP

Har ni inte upptäckt Ali ännu så är ni lyckliga. Han får han presentera sig själv genom sin musik i dessa sex video filmer plus en bonus.
Vi börjar med låten Jekyll & Hyde.





Fortsätter med Tornado.





Går vidare med låten Something About Jorj.






Så tar vi Baby Don't Go.





Näst låt heter The first day we met.






Avslutar med Came To The Morning, som Ali sjunger tillsammans med. Kathryn Williams.








Här kommer Ali i låten Annabelle, som en liten bonus. Ljudet är så där, men det bjuder vi på.








Ha en fortsatt skön sommar, snart dags att åka till Göteborg för att få en dos Springsteen...


Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar