torsdag 26 juli 2012

Bruce Springsteen



Dags att se konsert 23 i helgen. Det satt långt inne men tillslut insåg jag det dumma i att välja bort något som alltid gjort mitt liv lite bättre...




I det här inlägget tänker jag lägga upp några YouTube filmer, med bra ljud, från årets livekonserter. Men först börjar vi med en läcker Springsteen låt av Eric Church.








Över till Bruce Springsteen och vi börjar med några låtar från Apollo theater 9 mars 2012. Först ut är en makalös version av My City Of Ruins. Jag börjar med den eftersom det känns som hela den här turnén  bygger på den här låten.
- If  you're here and we're here ...THEY'RE HERE...








Vad sägs om 634-5789.








Det går inte att låta bli att älska 10th Avenue Freeze Out... 








Följt av Rocky Ground.








Nu glider vi över till Europa och först ut blir When I Leave Berlin, som mycket riktigt spelades i Berlin den 30 maj 2012.







Independence Day i en helt lysande soloversion från Paris. Datum är givetvis den 4 juli...










Direkt följt av E Street Shuffle som spelades på Roskilde den 7 juli 2012.




 




En underbar version av Twist and Shout från Isle Of Wight festivalen.








En lämplig avslutning tycker jag är We Shall Overcome med Bruce Springsteen & Little Steven från minneskonserten den  22 juli i Oslo.







Nu är det bara väntans tider kvar, men jag har slutat oroa mig. Han kommer inte göra mig besviken den här gången heller!

Vi hörs i musikvimlet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar